Utroligt vigtigt at lave motion flere gange om ugen for, at øge sin sundhed og vægttab ved en slankekur

Motion giver øget sundhed og vægttab

Det er utrolig vigtigt at røre sig, samt dyrke regelmæssig motion, fordi vores krop skal bruges for at fungere godt. Så det har en stor betydning for vores generelle sundhed, om vi dyrker motion eller ej. Desuden risikerer du at få vægtproblemer (blive overvægtig), hvis du ikke ofte dyrker motion.

Har du en dårlig vane med at spise mere mad end du forbrænder, eller spise usund kost, så har du en stor risiko for at den ekstra mad sætter sig som fedt på kroppen. Når du dyrker motion, så øges energiforbruget, hvorved du sætter gang i fedtforbrændingen. Du får også større muskler ved motion, som igen bruger mere energi. Så når du dyrker mere og mere motion, så forbrænder du også mere og mere energi (fedt), så det er en selvforstærkende proces. Det gør at motion er meget effektivt i forhold til at opnå et vægttab, samt en generel bedre sundhed.

Har du oplevet nogle af disse punkter, så har du måske et vægtproblem, eller brug for at dyrke noget motion:
Du synes, at det er hårdt at gå op ad en trappe?
Du bliver forpustet af bare at løbe en lille tur?
Du synes, at det er hårdt at cykle korte ture?

Du får det også bedre, når du dyrker motion eller bevæger dig, og nogle af de positive resultater ved at dyrke motion kunne være:
Du får mere energi og styrke
Dine knogler bliver stærkere
Din balanceevne bliver forbedret
Du har nemmere ved at holde din normalvægt
Din generelle sundhed forbedres
Mindre risiko for mange livsstilssygdomme

Det anbefales at unge under 18 år dyrker mindst en times motion om dagen, samt voksne mindst bruger 30 minutter til motion om dagen. Det kan godt lyde af meget, men det behøver ikke hver dag at være hård træning, som f.eks.: løb, fodbold, håndbold, kampsport, eller i et motionscenter. Det kan f.eks. også være nogle aktiviteter, som du allerede gør, men bare skal ændres lidt, så du opnår mere bevægelse og motion.
Det kunne være:
Cykle til skole, arbejde, eller et møde.
Gå en tur, som for mange kunne være med hunden.
Tage trappen i stedet for elevatoren.
Parkere bilen et stykke fra arbejde, og gå det sidste stykke vej.

Det er dog stadig vigtigt at dyrke motion flere gange om ugen, hvor din puls bliver høj, og du er forpustet og kommer til at svede. Og bliver du ved med at træne hårdere og hårdere, så vil du også få mere og mere ud af din motion i forhold til vægttab og sundhed.

Ønsker du mere information om at dyrke motion, eller prøve vores slankekur, så er du meget velkommen til at kontakte os her!